Klachtenregeling
Edelstenen, mineralen en fossielen zijn allemaal natuurproducten. Het is dus niet ongebruikelijk dat er een oneffenheid in je stuk kan zitten zoals een insluitsel, inkeping of krasje. Dit is nu eenmaal niet te voorkomen en kan dus ook niet als zijnde klacht worden geaccepteerd. Bij broze stukken zoals celestien en andere kwartsvarianten kan er een kristal los komen tijdens de verzending. Dit is helaas ook niet te voorkomen ondanks stevig inpakwerk. Een afgebroken kristalletje kan dus niet als klacht worden geaccepteerd. Wanneer een product helemaal gebroken of verpulverd wordt ontvangen, accepteert 't Kristalrijk dit wel als een klacht. Mocht de kleur van het product op het scherm licht afwijken van het product in werkelijkheid, dan is 't Kristalrijk hier niet verantwoordelijk voor, tenzij dit niet bij het product vermeld staat. Daarnaast kan het gewicht van het product licht afwijken van het vermelde gewicht op de website. Indien dit gewicht minder dan 10 gram verschilt, kan 't Kristalrijk deze reden niet accepteren voor een retourzending.
Het kan echter voorkomen dat er toch iets gebeurd wat niet helemaal naar wens is. Wij adviseren je om dan contact met ons op te nemen door een mail te sturen naar info@hetkristalrijk.nl, of door onderstaand klachtenformulier in te vullen. We zullen dan samen op zoek gaan naar een passende oplossing.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr .
Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.”